Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

BEDRETTİN CAMİİ BEDRETTİN MOSQUE

BEDRETTİN CAMİİ 

Caminin Kitabesinden Yıldırım Bayezıd'in Oğlu Çelebi Mehmed'in Kızı Hafsa Sultan tarafından 1443 yılında inşa ettirildiği anlaşılmaktadır Tarihi kaynaklarda Cami'nin Emir Buhari'nin Halifelerinden Bedrettin Mahmud adına yaptırıldığı'da yazılı olup günümüzdeki İsminin buradan geldiği bilinmektedir Cami asıl ibadet mekanı ve son Cemaat yeri ile birlikte Dikdörtgen bir plan Şemasına sahiptir Bursa Osmanlı mescit Mimarisinde sıkça görünen Kalkan Duvarlı cephesi Üç sivri Kemerli açıklık şeklindedir 1586 ve 1886 yıllarında onarım gören Cami 1935 yılında Bursa Eski Eserleri Sevenler Kurumu tarafından restore edilmiştir..

BEDRETTİN MOSQUE

İts epitaph board reveals that mosque was built in 1443 by Hafsa Sultan the daughter of Çelebi Mehmed son of Yıldırım Bayazıd historical sources state that this mosque was built for Bedrettin Mahmud one of the successors of Emir Buhari and it is known that its today's name originates from his name this mosque its main prayer hall together with its portico for latecomers is built with a rectangular ground plan the mosques frontage is built with a gable wall an element frequently seen with Bursa masjids it is built with a  chord with there pointed arches  this mosque was renovated in 1586 and in 1888 in 1955 it was restored by the Bursa ancient artwork lovers society..




Yorum Gönderme

0 Yorumlar